23. august 2014

Week's end #9


Min rejse til Fyn, min barndoms ø, er slut for denne gang. Vi er 4 veninder der mødes 4 gange om året og skiftes til at bestemme hvad vi skal se og opleve. De tre af os bor i København og den fjerde bor på Fyn. En af de 4 gange vi mødes er det på Fyn. En dejlig uge er gået med: 


  • En tur med mine veninder til Fyn
  • Set på kunst, spist en god frokost og været på cafe. 
  • Tilbragt resten af ugen hos den ene af mine døtre og mit barnebarn på hendes dejlig gård der ligger på nordfyn. 
  • Med heste, hund og kat. 





2 af mine veninder i "sandkassen" ved Brandts Klædefabrik




Gården der ligge hvor vejen slår en bugt så smukt




Hesten, fru Karla, en meget smuk varmblodshoppe 




der elsker æbler




fru Karlas vogn, når hun tager til springstævner




Ludvig, den glade hund der altid følger en som en skygge




Missemor, der efterhånden er en gammel dame




Der er stadig roser i haven





og stokroser








Nogle af mine rejse ting. Det skal være så enkelt som muligt





<>


En af Danmarks største komponister  Carl Nielsen, kommer fra Fyn. Og det er i Odense, den største by på Fyn, at Danmarks store digter, H.C.Andersen, blev født. I det hele taget, kan man ikke undgå, at blive musisk eller musikalsk, for alene dialekten på Fyn, er næsten en lang strofe. Det er smukke Fyn med den gode muld, hvor alting kan gro.


Her kan I se og høre "Tågen letter"  af Carl Nielsen 
det giver ro til….


 



EN RIGTIG 
GOD 
WEEKEND

<3







2 kommentarer:

  1. Wonderful music! I am enjoying it while resting in a hotel in Canada.
    The area your daughter lives sounds like a magical place. Hans Christian Anderson has always been a favorite of mine since I was a small kid. Looks like you're enjoying the best days of summer.

    SvarSlet
  2. Hvor bor din datter hyggeligt, Fyn har helt sin egen charme og så er det bare noget skønt musik. Dejlig indlæg man bliver i godt humør af.

    SvarSlet