8. december 2012

Den 8./9. låge Orange


Her er lidt fra den store verden
Kenzo 
Jeg kunne ikke stå for denne dejlige appelsin i smukke gulerodsbukser

Appelsiner er en del af min jul
  

Foto: NewYorkMagazine


%%%%%%%%%%%


Min mors appelsinkage

250 g smør
250 g sukker
250 g mel
2 tskf. bagepulver
3 hele æg
Røres som sandkage
sættes i kold ovn 
bages i ca. 1 time ved 175°  

Saft: 1 stor appelsin og 1 citron  og ca. 1 1/2 dl sukker
Skallen af appelsin og citron rives og saften presses og blandes med sukker

Når kage er bagt står den 5 min. i form og igen 5 min. uden form 
Overhældes langsom med saften

*<:) 

Ps. måske har I fået opskriften før men så får I den lige igen...

God Weekend


1 kommentar:

  1. Orange is one of my favorite colors, so love this photo. And the recipe for the orange cake sounds delicious.

    SvarSlet