11. december 2012

Den 11. låge Ganni


Hos Ganni har de valgt ikke af have en fast designer
men foretrækker at udveksle ideer indenfor deres designerteam og 
arbejde sammen med andre kunstnere for at gøre deres tøj mere levende


Foto: Copenhagen Fashion Week


%%%%%%%%%%


Den 17. december er det et år siden den skønne Cape Verde sangerinde Cesária Évora døde
En gang imellem er det dejligt at lade melankolien strømme ud af højtalerne
 det renser sjælen og giver ny energi ligesom tårer
Med musikken i luften og ondt i halsen  
skulle jeg finde en opskrift jeg ved min mor har lavet 
men kunne ikke finde den
så jeg søgte i "Janes køkken" af Jane Aamund 
 I den er der mange af de opskrifter min mor også havde (old school)
men jeg fandt ikke det jeg søgte men jeg fandt noget andet. 

  
Opskriften i dag er fra Cesario Évora

Live more easily
Don't be in such haste
This world is ours 
But our life 
Is no ongoing party
You are young and full of talent
But even silk
Ends up in range
Therefore I advise you
Live slowly
Every day is a new day.


I Jane Aamunds bøger er  der er altid en varme og humor som jeg elsker. 
Især har jeg læst Colorado Drømme mange gange
 En dejlig bog om drømme som går i opfyldelse men ikke uden smerte. 
Er der noget bedre end genkendelsens glæde 
når man møder noget man kender 


*<:)   



1 kommentar:

  1. I saw the incredible Cesaria Evora live several years ago. It was a thrilling show! The world has lost an important voice.

    The Ganni piece is lovely.

    SvarSlet