5. december 2012

Den 5. låge Opskrifterne


French Connection 
er et mærke fra 1972 og grundlagt af Stephen Marks 
De satte sig for at skabe design til et bredt marked. 
De designer ikke det store nyskabende 
men de afprøver altid nye ideer 
med løfte om kvalitet og rimelige priser 
derfor kan man altid finde nogle fine og 
gode ting til fornuftige priser



Foto: Copenhagen Fashion Week


%%%%%%%%%%


Historien om opskrifterne

For nogle år siden skulle vi tømme mine forældres hus. 
Bag døren i køkkenet gemte der sig en lille kasse med nogle af min mors opskrifter.
Min mor var en rigtig god kok og jeg var tit med i køkkenet hvor hun lærte mig at lave
 fantastiske sovse og meget andet godt. Min mor sagde: 
"Du har lært at lave sovs når du kan røre 8-taller" 
først 5 gange til den ene side 
så 5 gange til den anden og
 så til hver side hver anden gang 
8-tallet  bestod sin prøve men der skulle piskes hurtigt.
 Den lille kasse havde jeg glemt alt om indtil for en måneds tid siden 
hvor jeg skulle rydde op og rigtig fik set på dens indhold. 
Der var udklip og håndskrevne lapper af diverse opskrifter. 
Nogle skrevet af den legendariske Kirsten Hüttemaier og  
nogle der ikke stod navn på og så min mors egne opskrifter.
Der var også to postkort fra nogle af de første rejser 
mine døtre foretog alene ud i Europa 
sendt til deres mormor  
Det er ikke så nemt at gemme sms-er eller mail i en æske i 30-40 år
og hvad med opskrifter på pc
 de vil ikke have fedtede kanter der minder om gode stunder





  <:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar