6. maj 2012

Gråt er ikke not men hot

Så er vi på vej hjem fra skønne Provence. Vi har haft nogle dejlige dage. Der har været rig lejlighed til at studere de franske kvinder og deres stil. Og det er interessant at se, hvordan franske kvinder har en bestemt underspillet stil. De er elegante og feminine og det er ikke kun i Paris, men også langt ude på landet, på markederne og i de små byer. Det er sjældent at se tung makeup men gerne lidt læbestift. Om det er fordi jeg selv har gråt hår ved jeg ikke, man jeg synes virkelig, at jeg har set rigtig mange kvinder op i årene med gråt hår. En ting mere jeg lagde mærke til var, at det er sjældent at se ældre kvinder efterligne de unges tøjstil. De har deres egen - mange smykker og evt. et tørklæde rundt om halsen. De forsøger at være raffinerede, ikke at se 20 år yngre ud. Men til gengæld er de ikke bange for at lægge sig under kniven, og hvad deraf følger, men det er en anden historie. Alt i alt vil jeg sige, at gråt er ikke not men hot. Her er lige et par franske eksempler - Christine Lagarde og Catherine Deneuve


Christine Lagarde


Catherine Deneuve


1 kommentar: