4. maj 2012

Bonjour soleil

Så kom solen og en tur til Aix-en-Provence. Jeg fik luftet min hørskjorte, som jeg var så heldig at finde, i en rodekasse derhjemme, lige inden vi skulle af sted. Halskæden er købt på et marked. Jeg måtte bare købe den, fordi den ligner karameller på snor. Jeg elsker jo søde sager...






Aix-en-Provence er en dejlig hyggelig by. Der er mange små fine butikker, paladser, statuer og Provences smukkeste platanallé - Cours Mirabeau - som oprindeligt ikke var nogen gade men en slags promenade hvor adelige damer spadserede, hvor man holdt optog og rideopvisninger. Her voksede elmetræer, men Napoleon plantede plataner her som så mange andre steder og gjorde platanerne til Provences træer.






Then came the sun. We took a trip to Aix-en-Provence. Here in a shirt that I was lucky to find on sale. The necklace was purchased in a market. I just had to buy it because it looks like caramels and I love sweets.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar