6. september 2012

Tørklæde og gråt hår

Jeg er meget glad for tørklæder. Jeg bruger det på mange måder. Jeg har aldrig fundet en hat jeg synes klæder mig eller også har jeg ikke hattehoved. Jeg har vinter huer, men ikke sådan nogle elegante hatte. Når jeg cykler så meget som jeg gør, er det også lidt besværligt med hat. Jeg savner tit at kunne tage en hat på, den kan gøre ethvert outfit elegant, og det savner jeg i min garderobe. I stedet tager jeg et tørklæde, det holder lidt på krøllerne.
Jeg har et særligt tørklæde, som jeg bruger når det bliver lidt køligt. Jeg har fået det af en sød "gammel" nabo, altså en nabo jeg har boet ved siden af engang, vi er lige gamle eller også er jeg den ældste. Det er et rigtigt dejligt tørklæde. Det er hæklet og af det blødeste blødeste bomuld. Det er meget langt og jeg kan sno det som jeg vil og det glider ingen steder i modsætning til silketørklæder. Jeg sætter forskelige brocher i, alt efter hvad jeg skal. Det er mit ynglings cykeltørklæde. 


Smykker Nanna Ditzel for Georg Jensen, tørklæde Anne-Vibeke 

Alle mine tørklæder lå engang i en kurv og jeg kunne aldrig finde det jeg skulle bruge. Men så fik jeg den ide at rulle dem sammen og placere dem på en hylde i mit skab. Nu kan jeg lige trække det ud jeg skal bruge og når jeg er færdig lægger jeg det bare øverst - hvis I forstår. På den måde kan jeg  overskue alle farverne.









    Her har jeg brugt det store rødstribede tørklæde som sarong, dengang vi troede det blev sommer.


8 kommentarer:

  1. That soft rose skarf looks lovely with your beautiful hair and complexion...and I love the embelishment with the silver accessory you added, and how it mimics your earrings!

    SvarSlet
  2. I like the way you wear your hair. I've tried some scarves in my hair here at home because I liked the way you did it. But I think I'm better with hats. The back of my head is flat so I think that's why the scarves don't work so well.

    Are those your scarves all rolled and displayed like that? It's a great idea so they're out in the open where you can see them. Love that!

    SvarSlet
  3. Hvor er det en god ide at bruge smykkerne sammen med tørklædet! Det ser smart ud, og smykkerne bliver brugt på en uventet måde. Den rosa farve klæder dig godt, så det er en fin erstatning for en hat!

    Jeg tror aldrig Danmark bliver et hatte-land. Vi cykler for meget, og det blæser altid! Men med opfindsomhed kan det altså lade sig gøre at være elegant aligevel!

    SvarSlet
  4. Pretty in pink! I love the pin and earrings too. I will have to try the idea of putting my scarves on a shelf. Right now they're in a basket and it's very inconvenient. The red and white combination is also nice-very fresh looking!

    SvarSlet
  5. The pink scarf with your hair is especially beautiful. Such a great idea you have for scarf storage! And just noticed the unique and striking shoes in the last photo.

    SvarSlet
  6. Dejligt at se en blogger med hang til tørklæder! Og må jeg lige komme med denne kommentar også: hvor er det en hyggelig blog du har! Er vildt imponeret over, at en så 'gammel' blogger har fundet vej til Blogland. Du er virkelig sej! Skal helt klart læse dine gamle indlæg! God weekend!

    SvarSlet
  7. Et smukt pandebånd er en fantastisk dekoration, der passer perfekt til din stil. Godt at gå!

    SvarSlet