1. september 2012

September og Hermés - I love you



Så er det September min bedste måned - og jeg bliver 65. Så nu kan jeg kalde mig pensionist og få rabat i tog og busser. Juhuuuu.  Måske kan jeg også få et tilskud til lappegrej og olie til min cykel.

Der er en blog jeg igen og igen vender tilbage til og det er Ari Seth Cohens blog Advanced StyleHver gang jeg ser den, bliver jeg i så godt humør. Den mand skulle have en Oscar. Det er simpelthen den mest livgivende blog jeg kender. Kvinderne er højt op i årene og alligevel så sprudlende at se på. Iscenesættelsen af dem selv og deres hverdag giver i den grad livsglæde og livsforlængelse. Jeg kan kun beundre dem og tage det til mig. Som gammel er det vigtig at have et mål hver dag og det kunne  fx. være at klæde sig smukt, sjovt og spændende. Pensionist-tilværelse skal være morsom, så det er på tide jeg vender tilbage til "arbejdet". Bloggen er også min iscenesættelse af min hverdag. Når jeg finde tøj og ting, så er det et af mine sjove mål at vise det på bloggen. Mine tanker afspejler sig i det jeg vælge. På den måde bliver det mit lille "kunstværk" og for hver gang bliver jeg lidt mere modig.

Jeg har haft min blog i lidt over et år og det har været meget spændende. Det har også været dejligt at tage en lille pause, klare tankerne og lade op, men nu kan jeg ikke vente længere, jeg har virkelig savnet jer :) Jeg vil sige mange tak for de dejlige mails og kommentarer jeg har fået. Jeg vil også sige tak til hver eneste på min blogliste. Jeg bliver altid inspireret når jeg læser den. 




Det tørklæde her synes jeg er så fint. Jeg tror, jeg er tørklæde-aholic. Det er et Hermés tørklæde som jeg har fået forærende. Sammen med tørklædet var der også en lille gave som fulgte med tørklædet. En æske med små tegninger som viser hvordan man kan binde sit tørklæde. Jeg kan rigtig godt lide den humor der er i de tegningerne / streg, som Hermés også bruger i deres tegnefilm.




          Og så er der deres vinter kollektion - er den ikke smuk? Jeg ved det godt - jeg elsker de farver.











Hermés NewYorkFashion
Strømperne er da utroligt smukke! Man kan helt bestemt finde nogle der ligner.
Jeg vil gå på udkig efter sådan nogle og hvis jeg finder dem, vil jeg viser jer dem.

Tak fordi I kom forbi og ha' det godt til vi ses igen...



6 kommentarer:

  1. Yes, those colors are so beautiful. I too am ready for Fall. Bring on the leaves!!

    I couldn't have said it better...Advanced Style always puts me in a good mood.

    SvarSlet
  2. Nej hvor blev jeg glad over at se din blog igen, dejlig start på årets første efterårsdag.

    SvarSlet
  3. Sikke et smukt tørkæde! Farverne og tegningerne er fantastiske, ligesom den morsomme opskrift!

    Advanced Style må være en af de mest nyskabende blogs jeg har set. Forhåbentlig vil den starte en bevægelse henimod et acceptebelt og mere respektfuldt syn på ældre kvinder i moden. Samtidig er billederne som du siger, utrolig opløftende og inspirerende!

    SvarSlet
  4. I love this post! September is also my most beloved month! And advanced style...I couldn't agree more with your sentiments! i truly believe Ari's blog is helping expand the idea of fashion from something only for the young...it certainly helped me realize I wasn't too old for fashion!

    Wishing you a fabulous fall my dear!

    Thank you for the encouraging on my blog!

    SvarSlet