5. august 2015

GrannyChik


GrannyChik - nyt ord, som jeg lige snupper fra mine elskede magasiner  ELLE  og  Eurowoman. Ja, ja, - dem jeg hele tiden skælder ud, det er dem, jeg mener.  At være GrannyChik betyder, at de unge går i mormor eller farmors klædeskab, det, der står i kælderen eller på loftet - i ved nok? De unge (ikke vores døtre det er jo gruppen 40- 50+) altså vores børnebørn, de bruger lige lidt fra arkivet. Og ved at drysse stjernestøv over det 70'er hippieblomstrede og ternede tøj, så bliver det moderne og slet ikke last season længere. Og skulle der være et par bukser med svaj er det toppen. 

Det er spændende, at blive genbrugt, men der er alligevel grænser for hvor langt tilbage designerne vil gå. Skulle jeg have været i min mormors gemmer, havde jeg set ud som Nina Bang HER.  Afstanden generationerne imellem er blevet synligt kortere. Men i dag trak jeg så i en gammel sag HER fra mit eget grannyklædeskab. Simpelt hen fordi det igen i dag er sommer, ligesom for 14 dage siden. Og fordi det er lidt hippieagtigt med etagenederdel. 

Og så er det tid til ugens spørgsmål. På en skala fra 1 - 10, hvor GrannyChik er jeg så? Der gives en vurdering for årgang - uha! der er sket lidt for meget de sidste par år, se billedet længere nede på siden. Og der gives en for anvendelighed fx. kan man cykle med tøjet? kan man gå på cocktailbar? i teater? på stranden? kan man handle ind eller spille tennis  o.s.v. ? 






Grannys garderob på iweb 2011 
Dengangjeg godt uden briller, nu se jeg godt ud med briller ;-O)la, la, ha ha...
Men der er stadig lidt sus i bedstemors skørter.










ØNSKER
GOD
 SOMMER 
DAG

:)(:
,
,
,
,
inden redaktøren gik i seng
 var det regnvejr igen
 det gælder om
 at være
 i nuet


<>





2 kommentarer:

  1. uanset hvad du tager på,ligner du en million......stor inspiration for mig...venlig hilsen Birthe

    SvarSlet
  2. great outfit .. if Google would only give a better translation from what you write..
    ciao ciao from Switzerland, Christa ....

    SvarSlet