14. februar 2012

Hr Vallentin

Jakke & bukser: By Malene Birger. Hat: Gucci Grosgrain-trimmed straw fedora. Taske: Mac Jacobs quilted leater bag. Netaporter.com  
Jakkesæt eller bukser og jakke, det er det gennemgående tema hos alle i denne sæson. Her har jeg fundet noget i lys sand. Den røde taske og båndet på hatten sættet lige prikken over i'et og gør det feminint. 


Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kom til at tænke på "Den afrikanske Farm" og Denys Finch-Hatton, Karen Blixens store kærlighed. Tror det er farven på tøjet eller måske fordi det er Vallentinsdag, om man så synes om den ide eller ej. Men man kan drømme sig til Afrika og næsten høre Karen Blixens stemme, når hun læste op af bogen: "Jeg havde en Farm i Afrika ved Foden af Bjærget Ngong. Selve Ækvators Linie trak sig over Højlandet femogtyve Mil længere nordpaa.."  Jeg tror lige jeg skal genlæse den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar