5. oktober 2013

Hyggetrøje & mønstermix


Hvis jeg kunne, rejste jeg syd på og kom først tilbage, når lyset kom tilbage. Måske skulle jeg have været en trækfugl. 

Men o.k. nu kommer tiden, hvor vi går i hi og hygger os. Et specielt dansk fænomen / ord, som næsten ingen kan forklare, men som alle ved hvad er. Men det er noget med at være sammen med dem vi kan li' og tænde stearinlys. Spise god mad. Bage pandekager. Gå ture i efterårskoven. Tage nogle gode diskussioner og høre dejlig musik. 

Jeg tror, det er et levn fra dengang vi var vikinger. Vi satte os sammen ved ilden i langhusene. Åd og drak mjød og faldt om under skindene for at holde varmen.

Vi nordboer savner varmen og lyset, og det er nok derfor vi meget ofte bor med hvide vægge, og hvis vi kan, i store lyse rum. Og har vi mulighed for det, bygger vi udestuer eller orangerier. Derfor har næste alle der bor i hus bygget en lille "depressions-knast" på deres hus. Vi vil have så meget lys som overhovedet muligt. Jeg har også en knast, som jeg elsker. Jeg er i min udestue lige fra det tidlige forår og til oktober. Men nu er det blevet for koldt og jeg er rykket indenfor. 

Det er også nu, jeg begynder at leve i mine store trøjer og de komme først af, når lyset og solen igen tager fat. 

Nej - så galt er det ikke, men jeg elsker store trøjer og har lige investeret i en ny. Normalt køber jeg kun på udsalg, men denne her fandt jeg hos Lubarol og kunne ikke modstå. Den er så blød, så blød. Det er en rigtig HYGGE-trøje. Er det ikke sådan vi kommer igennem vinteren ?  :) tykke tykke trøjer...




Trøje: Aiayu fra Lubarol 



Bukser: Zara








Halskæde: Karamel halskæde







Sko:  Chanel












Håber det blive 
en 
rigtig 
God weekend 




7 kommentarer:

  1. Anne-Marie, this is another great look, so casual yet chic and stylish!
    I love how you paired the oversized jacket (lovely colour) with your floral printed trousers. A perfect way to transit them into the colder season.

    I love Danish interior design, all my furniture is white and I love reading all the deco&living magazines. What I can see from the backdrop of your photos is just my way of living!

    And we also share our desire to travel South which I will luckily do the week after next and escape to Portugal for some warmth and sunshine!

    Annette | Lady of Style

    SvarSlet
  2. I love the mix of colors and the floral pants. But most of all I adore your radiant smile and flair!

    SvarSlet
  3. Det er noget tøj man bliver glad af at se på, bukserne er smarte, jeg ville gerne have mod til sådan noget og orange klæder dig rigtig godt. Mona

    SvarSlet
  4. Kunne ikke være mere enig i dine betragtninger om trækfugle og lys, men som dig, elsker jeg også farver - de gør vinterhalvåret udholdeligt!

    Glæder mig til at hygge med at følge din blog i de mørke vintermåneder :-)

    Varme hilsner
    Missesskov, Karin

    SvarSlet
    Svar
    1. Min blog: http://missesskov.blogspot.dk
      Nyeste post: http://missesskov.blogspot.dk/2013/10/striber-og-orange-sandaler-vol-2.html

      Slet
  5. Great combination! I love your jacket and your floral pants! Kisses dear.
    http://www.solaanteelespejo.blogspot.com.es/

    SvarSlet