1. september 2013

Mandag goodies #3 Heartmade


Denne mandags goodies står højt på fru Bruuns ønske liste. Der skal prøves noget nyt. Og fru Bruun begynder med hattene. De er allerede bestilt på nettet. Så må vi se, om resten følger med. Jeg synes det er spændende med hatte, de er bare så svære at have på, når man cykle. Måske finder jeg på noget. I New York har jeg set kvinderne gå med flade sko og skifte til høje, når de når frem til deres bestemmelsessted. Det samme kunne jeg forsøge. Hatten i tasken - tørklæde på hovedet til cykelturen til stationen - og så skifte i S-toget.



I dag er det rusk og regnvej og 1. september. Og så ved jeg, at min tristesse af og til  dukker op i løbet af vinteren. Men med alderen har jeg lært, at den bare skal have lov til at tumle rundt i mit indre, for pludselige skinner solen igen. Men det koster altid lidt ekstra kaffe og goodies, Cover, Elle, Femina, In, Vogue, ALT, Eurowoman og mange, mange flere. Men heldigvis er min skjorteven gift med min bladdame, så det er rigtig godt. September er faktisk min måned. I år har jeg haft 66 af dem og er glad for dem alle 66, selv om der af og til har været strid modvind og en enkelt orkan.

For at kunne stå vinteren igennem, har jeg syltet blommer i madeira. Det er godt at have noget vinterforråd.  Den farve de små (blomme)mirabeller har, er den samme farve, som min kommende hat. Og det er, ifølge mode-vinden der blæser i øjeblikket, den helt rigtige farve. Jeg venter meget spændt på de hatte. Det, er det morsomme ved at handler på nettet, man venter spændt på hvad der kommer og om det nu svarer til forventningerne. Sådan lidt jule-aften-agtigt.

Skjorte, bukser og vest er fra Heartmade og set hos Lubarol. De har også de flotte støvler og de søde måneøreringe. De to hatte er fra  ASOS

















2 kommentarer:

  1. Jeg ville gerne være så modig, med hatte det er bare så skønt, har prøvet det et par gang til bryllup føler sig som en helt anden kvinde. Mona

    SvarSlet
  2. This is a lovely post, written by a very stylish and wise woman!! You made me smile with your observations about the seasons, and what can make them all sweeter. I love the hat, and the image of you in it that arose in my mind. The clothes are lovely too. I recently placed an order on-line, which I rarely do. Your comment about Christmas made me laugh!! Please show us you in the hat sometime.

    SvarSlet