21. august 2012

Efterårsæblehave


”Forestil dig en efterårsæblehave, duften af stærkt grønt græs, muld, høj blå himmel stærke æbler og nordisk melankoli” Sådan stod der i et blad fornylig. Det var beskrivelsen af en dansk vin. Men det beskriver også den følelse jeg får hvert år, når det bliver sensommer og sommeren er ved at være forbi. Så kommer den der stemning af at lukke ned, plukke æblerne og lægge dem i kurve og kasser, sætte havemøblerne ind - noget er forbi og så kommer den nordiske melankoli. Vi ved at dagene bliver korte. Men samtidig venter også ild i brændeovnen og chokolade med flødeskum og et skvat whisky når det bliver rigtig koldt og ikke mindst den skønne vinter mode.




Hver gang når denne følelsen sniger sig ind på mig, er jeg nødt til at lade den komme, så bliver jeg stille  et stykke tid. Denne gang kunne jeg mærker, at jeg også var ved at være drænet for energi. Selv om jeg ved, at når denne stemning har fået lov til at ligge og sunde sig lidt, så bliver den til forventning, glæde, lyst og energi igen, så har jeg besluttet at tage en lille pause fra min blog, og se om jeg imellemtiden kan få løst nogle af mine tekniske layout problemer.







Denne aften inviterede fotografen på en lille middag. Det blev nemlig den første, smukkeste og varmeste aften vi har haft i år. Vi havde besluttet at finde et sted, hvor man kunne spise udenfor. Men da vi skulle bestille bord var alt optaget. Vi blev hjemme og fik vi en god salat med nybagt brød og vin fra fotografens ”vinkælder”. 


Foto: H.N.

                                                 Tak fordi du kom forbi. Håber vi ses igen.



7 kommentarer:

  1. En smuk kjole. Outfit med halskæde, det er smukt, og de ​​perfekte sko.

    SvarSlet
  2. Jeg vil komme til at savne din dejlig blog rigtig meget håber du hurtig vender tilbage så tak indtil videre

    SvarSlet
  3. I'm so ready for fall. These are wonderful colors on you. My favorites!

    SvarSlet
  4. The fall colors are beautiful on you and your hair is absolutely stunning. Hurry back!

    SvarSlet
  5. I am counting down to our annual trip to the apple orchards the first part of September....fall is by far my favorite time of the year!

    SvarSlet
  6. Din kjole er simpelthen fantastisk Anne-Marie! Jeg er vild med farve overgangene, der passer så godt til den smukke halskæde.

    Mon ikke alle have elskere føler sørgmodighed over, at det allerede er forbi igen? Træer og buske kommer igen til at stå som skeletter, farver og dufte forsvinder i flere måneder. Man bliver træt ved tanken. Til gengæld skal vi som du siger, igang igen - der er allerede forberedelser til næste år i haven, og der er en ny sæsons tøj at glæde sig til!

    SvarSlet