6. august 2012

Copenhagen Fashion Week...

hos fru Bruun med gråt, hvidt og sort. Der er modeuge i København i denne uge. Så der er meget at se på, hvis man ellers kunne kom ind og se de forskellige opvisninger. Men det er ikke så lige til, man skal være en stor blogger og jeg er en gammel blogger, hvilket ikke er det samme som en stor blogger, så jeg følger med HER :D))




Jeg får nyhedsbrev fra et af københavns største stormagasiner, Illum og i det nyhedbrev stod der, at man havde lavet et spændende tiltag. Man havde valgt nogle bloggere fra Bloggers Delight HER, til at style nogle giner. BD er en blogger portal, hvor der er en hvis standard for hvordan bloggen skal se ud og det ses.

Jeg tænkte, at med den lille fine skare der følger mig og min blog, må jeg da også kunne style en gine hos Illum :) (gine = maniquin) Jeg spurgte høfligt om de ikke kunne tænke sig at få en "gammel" blogger ind og style, og fik dette venlige svar. 

Hej Anne-Marie
Tak for din mailJ
Du har en rigtig fin blog og det ser meget spændende ud.
Jeg tror at grunden til vi har så unge bloggere til at style er at de har flest læsere – vi skal jo sikre os at det vi gør også bliver set rundt omkring. Men jeg synes helt sikkert at det er en god ide at tænker lidt mere over andre modebloggere, så det vil jeg lige holde i tankerne til næste fashion week.
God blogge-lyst under fashion weekJ
LLUM A/S
www.illum.dk

Nu venter jeg spændt på hvad der sker næste gang der er fashion week. Men jeg kan ikke bare sidde og vente, så det er fantastisk at jeg har min egen fine gine, som jeg kan style.





Da jeg havde mit syværksted i 80'erne, fik jeg invitation til det, der dengang hed Future Fashions Scandinavia Copenhagen, den blev afholdt i Bellacentret. Samtidig med invitationen og billetterne var der altid en lille gave og en af de mange gaver jeg fik var et tørklæde, som jeg har gemt i alle de år, med tegninger af Gerda Nysted. Ja, man forstår måske godt, at man ikke længere bliver inviteret med :)) 





















Det fik mig til at grave dette outfit frem. Vintagekjole/Gerard Darel, T-shirt/Filippa K, sko/Arche. Tørklæde i håret / Future Fashions Scandinavia Copenhagen.





                     Det var meget på en gang, tak for din tålmodighed og fordi du kom forbi min blog.


9 kommentarer:

  1. I think it's very exciting that you contacted the department store about fashion week. Perhaps they will recognize the value of older women next time around. You would have been an amazing addition to their event.

    The scarf is gorgeous and it looks stunning with your hair! The dress is elegant and fits you like a glove. Vibrant addition of color on the mannequin!

    SvarSlet
  2. That fabric you show is amazing! I would have to have that fabric if I saw it in my travels. I was approached by a design house in Denmark as they wanted to use my word art designs for a scarf but I was scared to work with a company so far away that I knew nothing about so I told them I wasn't interested. I may be a dummy but I just didn't have the experience to work with a European company like that. I wish I could think of their name but I can't right now. IF I knew you back then at least I would have had someone to talk to or ask question. Oh well. Maybe next time.

    You look lovely and relaxed here. Is this your home you're in? I love those windows and big white trim.

    SvarSlet
  3. I hope you come to mind about who contacted you. It could be interesting true. You are really welcome. I will gladly help you if I can. I could imagine your art on silk scarves would be so beautiful.
    We had to change our windows in the house and got the idea to create orangery / conservatory on our patio so we took the old windows and and used them. Now we can be there from March to October. And outside as you can see we have vines. I love my little Provence there is nearly always hot when it is cold and windy outside:)

    SvarSlet
  4. I couldn't get my translator-thing to work, but I got some idea from the previous comments! I enjoyed seeing the sketches and I love your graphic dress, of course! Your home looks beautiful as well. I love the creative re-use of the windows.

    SvarSlet
  5. Hej Anne-Marie!

    Hvor er det bare diskriminerende! De fleste af Illums kunder er jo meget ældre end deres bloggere - og under alle omstændigheder er det de ældre, som har pengene i dagens Danmark. Det er da ren dumhed!

    Hvis Illum har set din blog kan de jo også regne ud, at du ved en masse om mode, og at du har en sikker stil! Ikke bare ville din gine tiltale en masse kunder, men den kunne lokke flere til via din blog.

    Selvom Illum opfører sig dårligt skal det ikke tage al opmærksomheden - din blog er super spændende, og jeg følger dig selvfølgelig fremover!

    Mvh Tine (Kaffesoester)

    SvarSlet
  6. It's a lovely dress, I love the pattern and print. The scarf is very pretty.

    SvarSlet
  7. Amazing outfit, beautiful dress! Thank you for your lovely comment on my dress, it is actually little spots on my dress, not stars!

    SvarSlet
  8. Delightful outfit my dear. they will be lucky to have you next fashion week...as they realize not everyone following blogs are young! Well done!

    SvarSlet