28. juli 2012

Høst-anemone-kone


Høstanemone
anemone hupehensis
nogle af de sidste blomster 
der blomstrer i min have er høstanemoner
de kan stå helt hen i september
 sommeren er på sit højeste 
jeg elsker den lyserøde blomst 
med de gule støvdragere 




 tænker på hvor hurtigt sommeren går




de står langs husmuren
 når de er færdig med at blomstre
sender de deres bløde
bolmulds-lignende frø ud over haven
   



en bi samler det sidst honning
til mit ristede brød
 når det bliver vinter 





tænker på mine smukke frø




den blå marguerit i mit hår er 43 år og
 en gave da min ældste datter blev født




øreringene er 39 år
 en gave da min anden datter blev født






og mine børnebørn
alle de skønne frø




solen skinner



Foto: H.N.

Det jeg har på:
En ældgammel Bitte Kai Rand kjole i hør

6 kommentarer:

  1. What a beautiful post. It made a lump in my throat. Such wonderful memories and a life created as poetry. You look lovely.

    SvarSlet
  2. Dejlig sommer og sol og meget romantisk indslag forsat god sommer til dig Mona

    SvarSlet
  3. You look like another beautiful flower in your garden. I love the memories that you describe through your accessories.

    SvarSlet
  4. It is lovely that you have those flowers that you can wear, that hold such wonderful memories. Your garden flowers are so pretty!

    SvarSlet
  5. You are beautiful as always...even more in your garden!

    SvarSlet