12. maj 2012

Samarkand - Aladdins hule

Kender I det, man opdager noget man har glemt. Sådan gik det mig forleden dag. Jeg havde et af mine damekulturmøder. Vi er fire veninder der mødes 4 gange om året og skiftes til at arrangere en kultur oplevelse, og derefter spiser vi en god frokost og snaaaaaaaker. På vores vej kom vi forbi en fantastisk butik og vi måtte lige ind og snuse - det var Samarkand. Et brag af farver kom os i møde og vi fik en ekstra kultur oplevelse. Jeg kunne have købt hele butikken.



Jeg har længe søgt efter store farvestrålende smykker og her var de så - i Samarkand. Butikken med de fantastiske hatte, handsker, muffedisser, flotte sjaler og nogle helt specielle franske smykker. Og jeg købte selvfølgelig et armbånd. Men jeg må tilbage for at købe en halskæde, en hat, et sjal, nogle muffedisser og meget meget mere - for som jeg før har skrevet - det er vigtigt at støtte de små håndværksmestre :)
Der har været en lang periode hvor vi ikke gik i farver og blomstret tøj, det var for hippieagtig, men jeg tror på en renæssance. Kenzo har været væk nogle år, men er nu tilbage, D&G har blomster, lige som mange andre der har mønstre i deres sommer kollektion. Se bare alt det tøj med paisley print, som jeg har vist her på bloggen og Prada og Marni med 60'er look. Vi har krise og sparetider, så jeg tror vi har brug for farver og gode materialer. Jeg elsker virkelig farver men må indrømme, at jeg ikke helt kan finde ud af at gå i farestrålende tøj. Jeg er mere til det sort-hvid-grå, men jeg mærker en spirende forandring, så jeg må se hvad der sker. Jeg har dog købt farvestrålende tørklæder og nu dette smukke armbånd, det må være en begyndelse. Gå ind på Samarkand og læs om kvinden bag de flotte hatte og se alle de smukke ting hun laver. Eller besøg Jane Eberleins blog. Armbåndet jeg købte får I at se inden så længe.

Jane Eberlein


Suddenly you see something you had forgotten. I had forgotten this shopI had one of my lady cultural meetings. We are four woman who meet 4 times a year and turns to organize a culture day, and then we eat a good lunch and taaaaalk. On our way we passed a wonderful shop - it was Samarkand. A burst of color came to meet us and we got an extra cultural experience. I could have bought the whole shop. I have long searched for big colorful jewelry. Here they were - in Samarkand. The shop with the fantastic hats, gloves, beautiful shawls and some very special French jewelery. And of course I bought a bracelet. But I must go back and buy a necklace, a hat, a shawl, gloves and much more. It is important to support small craft :) I have to admit, I really love the colors, but I can not quite figure out how to go with many colors of clothes. I'm more for the black-white-gray, but a change has begun, so I must see what happens. Now I bought my scarf and now this beautiful bracelet, it must be a beginning. Go to Samarkand and read about the woman behind the beautiful hats and see all the beautiful things she does. Or visit her  blog . The bracelet I bought is coming soon on my blog.


1 kommentar:

  1. A beautiful wonderland of color! Accessories are everything. Looking forward to seeing the bracelet soon!

    SvarSlet