7. marts 2016

Et tøjvalg


Det er så fantastisk med tøj og mode, det kan skabe en masse forskellige følelser. Somme tider er det et super feminint udtryk med høje hæle, der vinder. Andre gange er det lysten til at graunde total med kraftige sko, og tøj der ikke smyger sig om kroppen, men er lidt løst og rummeligt, der får overtaget. Uden dog at være mindre feminint. Nogle gange tvært imod.

Vejret spiller også en stor rolle for mit tøjvalg. Som da jeg tog de her billeder, hvor det var gråt, koldt, blæsende og regnfuldt. Den første indskydelse var at tage masser af farver på. Men sådan skulle det ikke være. Jeg tænkte, at det måske var bedre at bruge ligningen - mørkt vejr + mørkt tøj giver plus, altså godt humør.  Skoene er medvirkende til det gode humør. De er så store, at de vil kunne modstå et større vindpust og det er jo altid godt.

At graunde, kunne måske oversættes med at have begge ben på jorden. Det er vist nok et dansk udtryk, det med begge ben... men jeg stødte på ordet engang, hvor jeg læste Alexander Lowen og hans bioenergetiske teorier og øvelser. Den - teorien - handler om spændinger i kroppen og dem kan det være godt at komme af med.  Og underligt nok kan tøj godt give spændinger. Især hvis det føles forkert det man har taget på.  












<>



HÅBER 
I MÅ FÅ EN 
RIGTIG GOD UGE






1 kommentar:

  1. A sober and elegant look, I love them. The shoes are beautiful.

    SvarSlet