2. oktober 2015

Jeg ved hvor....


Jeg ved, hvor der findes en have så skøn udover Danmarks have. Det er, selv i regnvejr, Claude Monets have i Giverny, så helt utrolig unik og skøn. Det var den uorden, i det ordnede, der gav mig denne dejlige oplevelse. Mine billeder yder ikke haven retfærdighed, men alligevel har jeg, på nogle af dem, fået denne følelse af det ukontrollable med.

Jeg læste for 40 år siden en artikel i et blad om Monets have. Jeg rev siden ud og har altid gerne ville besøge haven. Der er ingen tvivl om, at det må være et farveorgie om sommeren, men det var den melankolske blues efterårsdag, der var min. Det var lige meget, hvor jeg gik, så var der et nyt indtryk. Selv om det var ned-blomstringstid, voksede alt overdådigt ind over hinanden. Jeg har set Monets malerier i Paris, men for mig, var der smukkere i haven. Nu giver uordenen i min egen have mening.




Monets lyserøde hus


De sidste roser hang så fine - tynget af regnen



Overalt små espaliertræer der danner ramme om bedene















Jeg købte en souvenir - paraply med Monet tryk  





RIGTIG 
GOD 
WEEKEND
OGSÅ 
HVIS DET BLIVER 
REGN




<>





5 kommentarer:

  1. Amazing photos!! I would have bought the umbrella too!

    SvarSlet
  2. Ja det er en dejlig have, man bliver glad af at gå i den, vi var der om sommeren, men kan godt se på dine billeder, at der også er skønt på denne årstid. Rigtig god weekend til dig også

    SvarSlet
  3. Haven ser absolut også smuk ud nu. Men ikke noget med at ønske regnvejr for at du kan bruge din nye smukke paraply. God weekend til dig også

    SvarSlet
  4. A wonderful place. The garden is truly spectacular. Another trip that I should do. I love your umbrella.

    SvarSlet