10. juli 2015

For store bukser


Almindeligvis køber jeg bukser der passer til min størrelsen. Men det betyder at knæene, der er blevet lidt tunge, fylder buksebenene helt ud og sidder mere stramt end jeg bryder mig om. Nu har jeg måske fundet en løsning på, hvordan man køber cigaretbukser der sidder pænt.

For et halvt års tid siden fik jeg et par bukser forærende. De var for store, men jeg kunne rigtig godt lide dem. Og det viste sig, at med et bælte kom de til at sidde præcist som jeg godt kan lide - løst, men med facon. De er blevet mine ynglings bukser. Da jeg senere på året faldt over et par bukser på udsalg, prøvede jeg ideen med et nummer større. Og den holdt - ideen. De passer perfekt med et bælte i taljen. Det ser lidt boyfriend-agtige ud og det er en stil jeg godt kan lide. 

Når en eller to størrelse er bedre, er jeg næsten sikker på, at det har noget at gøre med, at vi ikke længere er standard mål, hvis vi nogen sinde har været det. Proportionerne er i hvert fald ikke de samme. Hofte- og taljemål passer ikke sammen længere. Og springer derfor indimellem de forskellige størrelser.

Så stå fast selv om ekspedienten sige: "tag et nummer mindre de gi'r sig". Og bed om et spejl og se hvordan de sidder bag på. Vi er selvfølgelig forskellige, men hvis du ikke vil have bukser med elastik i taljen, så prøv mit tricks og fortæl mig om det holder.


















Bukser: H&M, skjorte: Ganni



RIGTIG 
GOD 
WEEKEND



<>



Ingen kommentarer:

Send en kommentar