17. februar 2015

En lille fantasi


Det er de sidste tørklæder af Gitta Foldberg, jeg viser i denne omgang. De smukke tørklæder kan bruges til alt. Jeg har valgt tørklæder, der passer til min lille fantasi eller forestilling om at være lidt hardcore. Så jeg har tænkt, at jeg vil se mig lidt om i genbrugsbutikkerne. Måske finder jeg et par læderbukser eller en fin læderjakke. Og kan så tænke, hvem mon har haft den og hvad var det for et menneske. Jeg har støvlerne, som jeg sover med om natten og gerne står på hovedet for. Jeg har også mit motorcykelkørekort. For selv om det er en menneskealder siden det er blevet luftet og udløber når jeg bliver 70, kan jeg jo godt lege, at jeg er sådan lidt hardcore-luksus-fritids-rocker med silketørklæde og perlekæde. Er jeg for gamle til at lege eller drømme? Nej - fantasier, lege eller drømme har heldigvis ingen alder. Det er kun et spørgsmål, om jeg vil udleve dem.























Med støvlerne i vejret og hovedet i kufferten, drager jeg sydpå for en tid. HER   HER  Ned til mit andet hjem. Jeg kan næsten ikke vente, jeg glæder mig sådan i år. For selv om det har været en helt fantastisk oplevelse, at være på forsiden af Seniorliv i Jyllands Posten, med alle de læsere jeg har fået, dejlige mails og kommentarer, som jeg er rigtig glad for, kan jeg ikke nægte, at jeg synes, det har været en lang, grå, våd og mørk vinter i år.  Den har lagt sig om mig, mere end den plejer. Men som altid, når det grå, triste og sorgfulde tager overhånd, titter de gode ting frem. Som nu den her erantis, der altid er en trofaste forårsbebuder, der kommer op gennem de døde blade og skaber håb.  Lad os holde fast i det gode og tro på det bedste.




Foto: Hr. fotograf





PAS GODT PÅ JER SELV OG HINANDEN
 TIL VI SES IGEN


<>







4 kommentarer:

  1. Nej man bliver forhåbentligt aldrig for gammel til at drømme, hvad skulle ellers holde os unge. Det er rigtige pæne tørklæder. Der er ikke noget så skønt som en lang ferie det giver en total opladning en utrolig energi. Rigtig dejlig tur.

    SvarSlet
  2. Nej det er ikke godt hvis man ikke kan lege og grine mere, så er man da gået helt i stå. Flotte tørklæder
    Endnu engang rigtig god ferie. ��

    SvarSlet
  3. May we always have our dreams, no matter our age. Your scarves are dreamy!!!

    SvarSlet
  4. Kære Fru Bruun

    Lækre støvler og skønne tørklæder.
    Dejligt med drømme. Hav nu en dejlig drømmeferie.
    hilsen jessie

    SvarSlet