18. december 2014

Den 18. låge


Culottebukser

Jeg sidder her med julelys og ser, at jeg har et indlæg fra engang i sommer, som jeg aldrig har fået sendt. Derfor bliver den 18. låge en sommerlåge. Jeg håber jeg bliver tilgivet.

Da det nu engang snart er jul, vil jeg sige, at jeg ved hvad andesteg er og culottesteg, men jeg var ikke klar over hvad culottebukser var, men det fandt jeg ud af. Jeg tror nok, det er et gammelt fransk ord for silke knæbukser. I dag er det bukser, der er så brede, at de er som to rør, hvor man ikke ved om det er lange bukser eller shorts.

Jeg er 160 cm med ben der næsten altid når jorden, så det er jeg godt tilfreds med. Men somme tider har jeg sat mit tøj sammen, så benene kommer til at se meget kortere ud, end de er, som det kan ses på det første billede. De brede bukser er ok, men skjorten passer ikke til. Skjorten er meget smuk og syet med skjult lukning. Skjorten er for lang og for bred til brede bukser og derfor ser mine ben korte ud. Hvis jeg sætter en lille jakke, en kort bluse eller en smal skjorte til, vil det være meget bedre. Jeg kunne også korte bukserne af, så de blev til culottebukser, men så tror jeg, at benene måske vil se endnu kortere ud. Høje hæle er også et godt tricks for at få noget højde.

Altså - brede bukser og kort overdel - slanke bukser og lang overdel, som der også står i håndbog for franske kvinder.

For at blive i det franske kunne jeg også vælge at være ligeglad, eller sige som Napoleon, der rakte op efter en bog han ikke kunne nå og hans adjudant sagde "Nu skal jeg tage bogen, jeg er større end Dem", nej, sagde Napoleon meget bestemt, " De er ikke større end mig, men højere".…





De korte ben



De lidt længere ben.
Bukser: Jan Machenauer
Skjorte: Jan Machenauer






Og culotte ben, 
Alexander Wang
  Culottebukser









(>:)>  DEN BEDSTE DAG TIL DIG HVER DAG  <(:<)




3 kommentarer:

  1. You always look fresh. I think the white blouse would look best with leggings but I like how you've restyled the pants with the scarf and the top tucked in. Today I wore some loose fit cropped pants but as soon as I got home from work I realized it was not perhaps the best outfit as my legs looked short too.

    SvarSlet
  2. Jeg får helt sommer fornemmelser og du har helt ret med længderne. Billederne siger det også. God dag til dig.

    SvarSlet
  3. Dejligt indlæg.
    Det er rigtig godt med at illustrere virkningen med foto.
    Virkningen er skrevet bag øret.
    Jeg er meget glad for at følge kalenderen.

    SvarSlet