20. juni 2012

Rødstribet bolchekjole


På lørdag er det den korteste nat på året og vi fejrer Sct. Hans aften. Det er lidt vemodigt, at halvdelen af året er gået, men til gengæld er der kun et halvt år til Jul. Indtil videre har vi ikke har haft nogen sommer i Danmark, hvis vi taler om varmen. Men hvis vi ser på lyset, så er det midsommer. Da jeg skrev mit seneste indlæg, var det faktisk denne tekst jeg begyndte at skrive. Men uden egentlig at tænke over det, endte min tekst et helt andet sted. Jeg begyndte sent på aftenen og medens jeg skrev blev det mørkere, og inden jeg var færdig begyndte det at blive lyst igen og der var næsten kun gået 3 timer. Fuglene begyndte at synge, klokken var 3 om morgenen. Det var så smukt, at jeg ikke kunne gå i seng, men måtte høre fuglene synge og se natten blive til dag. Det er det den danske sommer kan - give os de lyse nætter. Jeg elsker Sct. Hans aften og havde tænkt, at jeg skulle have noget rødt og hvidt på. Jeg så efter i min garderobe, om der skulle være noget i rødt, men der var kun nogle røde gummistøvler og et tørklæde. Måske er det det jeg skal have på?
Jeg så efter på nettet og fandt denne skønne sommerfugle-bolchekjole fra Vineet Bahl i chiffon. En dejlig Guccihat med rødt bånd og en frakke fra Michael Kors, hvis det skulle blive koldt eller begynde at regne. Kjole, frakke og hat er fra net-a-porter fri til inspiration. Kjolen er jeg helt vild med, den ligner et dejligt stort bolche. Kan I huske vi i skolen havde nogle bolcher vi  kaldte  for "hold-kæft-bolche", fordi de var så store, at vi ikke kunne tale samtidig med at vi  havde det i munden... 














1 kommentar: